sobota, 28 maja 2011

Dodge Charger R\T z 1969


Charger z 1969 różnił się trochę od poprzednich modeli. Dodge wypuścił na rynek dwie limitowane wersje Chargera między innymi by skuteczniej rywalizować w zawodach NASCAR. Pierwszą z nich był Charger 500. Był to model z ’68 z tym, że miał poprawioną aerodynamikę. Cechą charakterystyczną był symetrycznie podzielony grill. Tylne światła były głęboko osadzone. 500-tka odniosła sukcesy wyścigowe. Inżynierowie Dodge’a stwierdzili, że stać ich na więcej i zabrali swoje „dziecko” do tunelu aerodynamicznego. Wynikiem prac był jeden z bardziej kontrowersyjnych modeli muscle cars – Dodge Charger Daytona. Wyróżniał się 18 calowym stożkowym przedłużeniem z przodu oraz dużym spojlerem z tyłu. Dodano także poziomy stabilizator tylnej osi. Słynny kierowca Buddy Baker ścigający się z nr 6 w wyścigach NASCAR jako pierwszy w historii przełamał magiczną barierę 300 km/h (dokładnie 302) Daytoną. Za cenę 4000$ Daytona był oferowany z silnikami 400' oraz 426' HEMI. Sprzedano także kilka sztuk z silnikiem 503 koni.Samochód zyskał sławę po roli "Generała Lee" w serialu "Diukowie Hazzardu" na podstawie którego nakręcono film o tej samej nazwie.Produkcja: 20 057 sztuk

Silniki:
318' V8, 230 KM
426' HEMI, 425 KM przy 5000 rpm, 490 Nm przy 4000 rpm
440' V8, 375 KM przy 4600 rpm, 480 Nm przy 3200 rpm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz